Shop Mobile More Submit  Join Login
Fire magic-lesson by Eluva Fire magic-lesson by Eluva
The first lesson for fire magic class. Everyone put so much effort into their assignments. I continue to feel honored to be part of this project with so many talented people.

I hope you enjoy the class! If you have any questions feel free to ask here or stop by Rolans office [link]

Oh and one last thing, that I forgot to mention, the fire vessel is extreamly fradgile (and expensive) so try not to break it!
Add a Comment:
 
:iconsky-raptor-jay:
Sky-raptor-Jay Featured By Owner Oct 8, 2011  Hobbyist Traditional Artist
fire magic for ever <3
Reply
:iconhumpadinkhuckleberry:
humpadinkhuckleberry Featured By Owner Sep 3, 2010
he so prettyful i wanna hug him...can i?
Reply
:iconlinkybear:
Linkybear Featured By Owner Aug 1, 2010  Hobbyist Artist
Oh wow,This is amazing.Is this like to a story of yours or something?
Reply
:iconsilvermoon66:
silvermoon66 Featured By Owner Jul 13, 2010  Student Traditional Artist
that is so awsome ^^
i like it ^^
Reply
:icontampopo-25:
tampopo-25 Featured By Owner Apr 12, 2010  Hobbyist General Artist
awesomeness!
i love the dtail and shading/coloring and the paneling
:D
Reply
:iconretrozero:
retrozero Featured By Owner Mar 12, 2010  Hobbyist
Ummm~ question~!
Rolan-sensei~! What happens if the vessel comes in contact with actual fire??
Reply
:iconrhymebox:
rhymebox Featured By Owner Mar 7, 2010
BAWWWW SIR ROLAN WHY SO :iconsparklesplz:MANLY AND HOT?:iconsparklesplz:

oh god Iris will surely fail lol
:iconotlplz:
Reply
:icongelmisar:
Gelmisar Featured By Owner Mar 3, 2010  Student Filmographer
Very well rendered, and a great starting assignment.

Question: My character's an anti-factor (doesn't know it yet). Would P.Spyglass be able to tell/help?
Can I use him in my comic/assignment or possibly rp how he'd help?
Reply
:iconeluva:
Eluva Featured By Owner Mar 5, 2010  Student Digital Artist
thannk youuuuu!!! <3333
oh yes rolan would love to help! hmmm. rolan is very good at picking out different levels in Edens, so that would work perfectly! djhkfjsdf i would love is you'd use him in your assignment ^^ good luck!
Reply
:iconkyde-drakes:
Kyde-Drakes Featured By Owner Mar 2, 2010  Hobbyist General Artist
What is this 'AoH' that you speak of o.o
Reply
:iconeluva:
Eluva Featured By Owner Mar 5, 2010  Student Digital Artist
:iconaohc: al the info about it is here ^^
Reply
:iconkyde-drakes:
Kyde-Drakes Featured By Owner Mar 5, 2010  Hobbyist General Artist
Awesome! Thanks ^^
Reply
:icongabianime:
Gabianime Featured By Owner Mar 2, 2010  Hobbyist Digital Artist
Amazing! I loved painting.
Reply
:icongabianime:
Gabianime Featured By Owner Mar 2, 2010  Hobbyist Digital Artist
Amazing! I loved painting.
Reply
:iconmimi-moon:
Mimi-Moon Featured By Owner Mar 2, 2010  Student Digital Artist
Piu : *hide behind the corner, and stare at the class*



ITS SO WARMMMMMMM HERE I WAN TO STAY HERE FOREVER!!!!! I WONDER IF I COULD TURN BLACK SKIN :icontearplz: ILV~

burn some ashes for piu to eat alright~ alright~ its a promise yesss!?
Reply
:iconeluva:
Eluva Featured By Owner Mar 2, 2010  Student Digital Artist
Rolan: Piu, you dont have to hide, you can be my special guest for the class.
Oh..... you like.... ashes??? O.O
Reply
:iconmimi-moon:
Mimi-Moon Featured By Owner Mar 2, 2010  Student Digital Artist
LOL!? Special guest? is piu going to be put into a fire or something :icontearplz:

LOL NO I DON'T! LOL because rolan said are will be burned, so become ashes ;; v ;;b
Reply
:iconyoonsik:
yoonsik Featured By Owner Mar 2, 2010  Hobbyist Digital Artist
FFFFF I WISH I WAS A STUDENT SO I CAN BE IN YOUR CLASS, DAD :icontearplz: BRAAAAAAAADDDD *runs slomo*
Reply
:iconeluva:
Eluva Featured By Owner Mar 2, 2010  Student Digital Artist
OMG BRONNNNNN WHAT ARE YOU DOING HERE????? YOUR SUPPOSED TO BE TEACHING! eyezoom
IM SITTING IN THE BACK OF YOUR CLASS WAITING TO BE TAUGHT!!!! CORNER-KUN HAS TAKIN OVER!!!!
Reply
:iconhinootora:
hinootora Featured By Owner Mar 2, 2010  Professional Digital Artist
What would happen if we were, I mean if our character were to accidentally break the vessel? Would there be a second chance?
Reply
:iconeluva:
Eluva Featured By Owner Mar 2, 2010  Student Digital Artist
Rolan: well those vessels were very expensive and I only bought enough for one per student. so im afraid you only have one chance. (its coming out of his paycheck)

However if you break one, you can always try lighting something else on fire, like a candle. I'll give you half marks.
Reply
:iconhinootora:
hinootora Featured By Owner Mar 2, 2010  Professional Digital Artist
Sky:Thank you so much for the info. I'll be sure to keep your reminder in mind.
Reply
:iconkumorininja08:
KumoriNinja08 Featured By Owner Mar 2, 2010
<333 Loving the chibi at the end^^ I will do my best with this assignment^^
Reply
:iconeluva:
Eluva Featured By Owner Mar 2, 2010  Student Digital Artist
thank you! OHHH yay! cant wait to see what you come up with!
Reply
:iconkumorininja08:
KumoriNinja08 Featured By Owner Mar 2, 2010
Lol me neitherXD
Reply
:iconlarxiel-xv:
Larxiel-XV Featured By Owner Mar 2, 2010  Student General Artist
awsome ^^
Reply
:iconeluva:
Eluva Featured By Owner Mar 2, 2010  Student Digital Artist
thank you! ^^
Reply
:iconlarxiel-xv:
Larxiel-XV Featured By Owner Mar 3, 2010  Student General Artist
no problem! ^^ *starts attempting fire magic* :iconfireplz:
Reply
:iconmanreeworks:
manreeworks Featured By Owner Mar 1, 2010  Student Digital Artist
this is... omg... :iconcryforeverplz: it's soooo good it makes me cry.
Reply
:iconeluva:
Eluva Featured By Owner Mar 2, 2010  Student Digital Artist
AHAHHAA OMG NOOO DONT CRY!!! YOU'LL PUT OUT THE FLAME!!! fjkdhfkhdsfsd rofl
Reply
:iconsmartanimegirl:
Smartanimegirl Featured By Owner Mar 1, 2010  Student Digital Artist
Very great lesson on how to use fire magic.
Excellent job. ^_^
Reply
:iconeluva:
Eluva Featured By Owner Mar 2, 2010  Student Digital Artist
waaahhh really?!! thank you so much! :iconkissingplz:
Reply
:iconkairilove29:
KairiLove29 Featured By Owner Mar 1, 2010
awesome elu~<3 altho im not a part of aoh, the way you presented it was really cool~^^ >< xD
Reply
:iconeluva:
Eluva Featured By Owner Mar 2, 2010  Student Digital Artist
awhhh maybe you can apply next semester???? *3*
Reply
:iconkairilove29:
KairiLove29 Featured By Owner Mar 2, 2010
lol >< i'm not good @ making ocs tho >< xD
Reply
:iconpurplefire40:
Purplefire40 Featured By Owner Mar 1, 2010  Hobbyist General Artist
Wow, what a beautifully presented lesson! Great job!!
Reply
:iconeluva:
Eluva Featured By Owner Mar 2, 2010  Student Digital Artist
thank you very much!!
Reply
:iconparikuu:
Parikuu Featured By Owner Mar 1, 2010
Roolllaaaannn <333 :la:
Reply
:iconeluva:
Eluva Featured By Owner Mar 2, 2010  Student Digital Artist
<33333333 :iconblushingplz:
Reply
:iconboxno:
boxno Featured By Owner Mar 1, 2010  Hobbyist Digital Artist
EPICCC he's so gorgeous and handsomeee EFFFF
Reply
:iconeluva:
Eluva Featured By Owner Mar 2, 2010  Student Digital Artist
thank you so much!!! <3333
Reply
:iconryuuhiken:
Ryuuhiken Featured By Owner Mar 1, 2010  Student Filmographer
That "flow" diagram reminds me of Last Airbender lol mice work.
Reply
:iconeluva:
Eluva Featured By Owner Mar 2, 2010  Student Digital Artist
LOL omg yes! it does! ahahaha i didnt realize that
Reply
:iconkusauzai:
kusauzai Featured By Owner Mar 1, 2010
OH ELU. YOU RAGE OUT SUCH GODLY SKILS <333
GOD THAT DETAIL *A*
GOD THIS ASSIGNMENT IS FUN AND SO CREATIVE OTL. DAMNITIWISHITOOKFIRECLASSWITHSEXYROLANSENSEI
Reply
:iconeluva:
Eluva Featured By Owner Mar 2, 2010  Student Digital Artist
OMGOMGOMG I DONT GET TO TEACH UR STUDENT???? *CRIES* YOU'LL JUST HAVE TO COME TO MY OFFICE!! ROFL
ommmggggg NO WAYY UR THE RAGING TALENT!!!
Reply
:iconyumehayla:
Yumehayla Featured By Owner Mar 1, 2010
pfff, I still believe that the stubborn dragon was Fai asking for extra credit xDDD *shottodeath*
Reply
:iconeluva:
Eluva Featured By Owner Mar 2, 2010  Student Digital Artist
LOL its possible! I wounder what the outcome was.....
Reply
:iconyumehayla:
Yumehayla Featured By Owner Mar 2, 2010
xD well, Fai's pretty used to being burned already, so.. xDDD
Reply
:iconkai-dono:
Kai-dono Featured By Owner Mar 1, 2010
OH MY ELU
ROLAN. IS. SO. HOT.

AND OMG
HOW DID YOU DO BUILDINGS.
MAN

SAL;KDFASDFK

/dies
Reply
:iconeluva:
Eluva Featured By Owner Mar 2, 2010  Student Digital Artist
AHAHHAHA omg ahaha i get it!! HOT!! cause of fire! ahahha

*cough*
OMG IDK HOW I DO BUILDINGS MAN!! I JUST uh... USE A LOT OF TEXTURES ahahahah!
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
March 1, 2010
Image Size
3.4 MB
Resolution
809×5800
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
4,553
Favourites
206 (who?)
Comments
58
Downloads
62
×